Virtsankarkailu
Onko kehitysvamman oire, etten ehdi enää yli 40 vuoden iässä pissalle, vaan meinaa tulla housuihin?
Ennen 40 vuoden ikää olen ehtinyt vessaan pissalle. Nykyään tuntuu, että en ehdi enää pissalle. En halua vaippoja vielä 42 vuoden iässä.
Vastaus
Hei
Virtsankarkailu ei liity kehitysvammaisuuteen.
Kehitysvammaisuus tarkoittaa vaikeutta oppia ja ymmärtää asioita.
Virtsankarkailuun voi olla monia syitä. Siihen saa myös apua. Siksi suosittelen ottamaan yhteyttä terveydenhoitajaan tai lääkäriin. Hoitaja tai lääkäri selvittää, mistä virtsankarkailu johtuu ja kertoo, miten virtsankarkailua voi hoitaa.