Ikävä Suomeen

Terve Suomi.

Ikävä on Suomeen. En ole Suomessa ollut ikinä niin pitkää aikaa. Puoli vuotta meni, niin kiinnyin Suomeen ja suomen kieleen. Ja olen oppinut paljon, vaikka julma on maa.

Kotimaani on Ruotsi. Haluaisin muuttaa Suomeen ja hakea kouluun. Ei pitäisi olla ongelmaa, kun on myös Suomen passi?

Mitenköhän ajatellaan, kun olen täysin ruotsalainen?
Äitikin on, mutta osaa suomea jostakin syystä.

Ruotsi on Suomen toinen virallinen kieli?

Vastaus

Terve!

Ymmärrän hyvin, että ikävöit Suomeen.

Kyllä Suomessa voi hakea kouluun. Ruotsalaisuus ei estä hakemasta kouluun Suomessa.

Ja ruotsi on tosiaan Suomen toinen virallinen kieli.

Mukavaa syksyä Ruotsiin!