Rinnat

Onko normaalia jos 13-vuotiaan tytön rinnat ovat todella oudon muotoiset? Siis todella oudon.

Vastaus:

Murrosiässä tyttöjen kehossa tapahtuu paljon muutoksia. Rinnat kehittyvät eri tytöillä eri tahtiin. Joillekin rinnat kehittyvät hyvin nuorena ja toisille myöhemmin. Rintojen muoto voi vaihdella kehityksen aikana. Toinen rinta voi myös olla selvästi isompi kuin toinen.  Jokaisella tytöllä on yksilölliset rinnat: toisilla suuremmat ja toisilla pienemmät.
Jos asia vaivaa sinua, juttele asiasta koulun terveydenhoitajan tai jonkun läheisen aikuisen kanssa.