Uskontoihin liittyvät ruokavaliot

Minä tiedän, että eri uskonnoissa noudatetaan eri ruokavalioita. Mitä niiden nimet tarkoittavat? Siis vaikka kosher tai halal?

Vastaus

Hei

Kosher on ruokavalio, joka kuuluu juutalaisuuteen.

Sana kosher tulee hepreankielestä. Se tarkoittaa sopivaa, asianmukaista tai syötäväksi kelpaavaa.

Halal on Islamiin liittyvä ruokavalio.

Sana halal tarkoittaa sallittua tai luvattua.