Yösyöminen
Hei
Minulla on tapana herätä muutaman kerran yössä syömään ja televisiota katselemaan. Syön puusteja tai suklaata, lääkkeet lisäävät ruokahalua.
Yösyöminen ei ole terveellistä. Mitenhän kyseisestä tavasta pääsisi eroon?
Vastaus
Hei
Hyvä kun haluat vähentää syömistä yöllä.
Tässä on joitain vinkkejä, joista voi olla apua:
Syö päivän aikana säännöllisesti ja monipuolisesti. Syö aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen.
Harrasta päivällä mukavaa liikuntaa.
Tee illalla ennen nukkumaanmenoa jotain, joka auttaa sinua rentoutumaan. Rentouttaako sinua esimerkiksi lämmin suihku?
Älä säilytä kotona epäterveellisiä ruokia. Näin et voi syödä niitä yöllä.
Pidä kotona terveellisiä välipaloja. Jos syöt yöllä, syö esimerkiksi hedelmiä tai pähkinöitä.
Jos syöminen yöllä on jatkuvaa, asiasta kannattaa jutella esimerkiksi psykologin tai ravitsemusterapeutin kanssa.
Tsemppiä!