Hiertymät ja liukuvoide

Onko normaalia, jos yhdynnässä tulee hiertymiä terskaan?

Kannattaisiko käyttää liukuvoidetta? Onko vesipohjainen hyvä ja helppo pestä pois?

Miten liukuvoidetta käytetään kondomin kanssa?

Vastaus

Yhdynnässä voi tulla hiertymiä, jos emätin ei ole tarpeeksi kostunut.

Liukuvoidetta kannattaa käyttää aina, jos yhdyntä sattuu tai yhdynnästä tulee hiertymiä.

Vesipohjainen liukuvoide käy yleensä kaikille. Se sopii parhaiten käytettäväksi myös kondomin ja seksivälineiden kanssa.

Vesipohjainen liukuvoide voi haihtua nopeasti ja sitä voi lisätä seksin aikana.

Silikonipohjainen liukuvoide kestää pidempään. Sitä ei tarvitse lisätä yhtä usein kuin vesipohjaista liukuvoidetta.

Liukuvoidetta käytetään kondomin asettamisen jälkeen eli älä laita liukuvoidetta kondomin alle. Kondomi voi luiskahtaa silloin helpommin pois paikaltaan.