Millainen on hyvä ihmissuhde?

Millainen on hyvä ihmissuhde? Mitä seurustelu on?

Vastaus:

Ihmissuhde voi olla esimerkiksi seurustelusuhde tai ystävyyssuhde. Hyvä ihmissuhde on sellainen, että siinä on molempien hyvä olla. Hyvä olo voi tulla monenlaisista asioista. Esimerkiksi siitä, että voi viettää aikaa sellaisen ihmisen kanssa, josta pitää ja joka on kiinnostunut samanlaisista asioista.

Hyvässä ihmissuhteessa molemmat kunnioittavat toista. On myös tärkeää olla toisen luottamuksen arvoinen. Jos pettää toisen luottamuksen, se aiheuttaa pahaa mieltä. Asiaa voi olla myös vaikea korjata jälkikäteen.

Seurustelua voi ehdottaa sellaisella henkilölle, josta pitää ja jonka kanssa haluaa olla enemmän kuin ystävä. Seurustelun aloittaminen on aina yhteinen sopimus.

Seurusteluun kuuluu ihastuminen. Ihastuminen voi myöhemmin muuttua rakkaudeksi. Seurusteluun kuuluu myös riitely. Riidat on kuitenkin hyvä sopia jälkikäteen.

Seurustelua voi olla hyvin monenlaista. Toiset haluavat olla koko ajan yhdessä, toiset tapaavat harvemmin. Jokainen pariskunta itse tietää, mikä on heille paras tapa seurustella.

Voit lukea lisää seurustelusta Vernerin Ihmissuhde-osiosta.