Aleksi: Tietoa poliisikoirista

Suomessa poliisikoirien rotuja ovat saksanpaimenkoira ja belgianpaimenkoira.

Mielestäni paras koirarotu on saksanpaimenkoira. Saksanpaimenkoira on helposti koulutettava.

Poliisikoirien tehtäviä ovat jäljestäminen ja suojelu. Poliisikoirien tehtäviin kuuluu myös toimia partiokoirana ja huumekoirana.

Poliisikoirat asuvat ohjaajien kotona.

Olen katsonut useasti Poliisikoira Rex -sarjaa televisiosta. Minusta on mielenkiintoista seurata, kun poliisikoira Rex tekee poliisikoiran hommia.

Kirjoittanut: Aleksi
Kuva: Unsplash

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
13.8.2025 klo 17:08
Minustakin saksanpaimenkoirat ovat ihania!

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.