Pia: Kommunikoinnista
Autismisäätiön valmentaja käy kotonani kerran viikossa.
Minä tein käyntejä varten kansion, jonka avulla kommunikoinnin valmentajan kanssa.
Kansiossa on kuvia ja sanoja minulle tärkeistä asioista. Ensin osoitan valmentajalle kuvaa aiheesta. Sitten kirjoitan aiheesta lisää.
Puhuminen on minulle liian raskasta.
Valmentaja vastaa minulle puhumalla.
Kansion käyttäminen auttaa minua ennakoimaan kommunikointia valmentajan kanssa. Myös valmentajan mielestä kansio jäsentää hyvin kommunikaatiota.
Opin kansion käyttämisen autistien päivätoiminnassa.
Toivottavasti tämä innostaa kokeilemaan uusia tapoja kommunikoida.
Tässä on kuvia kansiostani:
Teksti ja kuvat: Pia
Kommentoi