Pia: Autismin ytimessä

Olen tutkinut autismikirjoa jo kauan. Minulle on tärkeä ymmärtää autismikirjoa, koska olen itsekin autismikirjon henkilö.

Minusta autismikirjon ytimen muodostavat nämä kolme asiaa:

  1. Ajattelu perustuu kyllä tai ei -valintoihin. Menetkö lenkille, kyllä vai ei? Otatko maitoa, kyllä vai ei?
  2. Oppiminen on rakentamista. Ymmärrystä rakennetaan tiedosta ja kokemuksista.
  3. Oppiminen tapahtuu tekemällä. Esimerkiksi soittamaan oppii soittamalla.

Voit itse kokeilla näitä tapoja toimia ja oppia!

Kirjoittaja: Pia

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.