Pia: Erityiskiinnostuksista

Autismin kirjon ihmisillä on usein erityisiä kiinnostuksia eli ekkoja. Ekkot voivat muuttua elämän kuluessa.

Minulla on ollut monia ekkoja eri elämänvaiheissa:

Lapsena esimerkiksi lääkärintarvikelelut ja talon pohjapiirrokset.

Nuoruudessa jalkapallo, kristinusko sekä englannin ja ranskan kielet.

Varhaisessa aikuisuudessa kielet ja viestintä, pop-musiikki ja kitaransoitto sekä kristinusko.

Aikuisuudessa esimerkiksi kissani Sam, autismiteoria, kuvataide, tekoäly, teologia ja sellonsoitto.

Nyt keski-ikäisenä esimerkiksi sellonsoitto, lääketiede, tekoäly ja teologia.

Ekkot auttavat miettimään elämän tärkeysjärjestystä ja kohdistamaan huomiota arjessa.

Ekkot voivat auttaa ymmärtämään, millainen ihminen on.

Ekkoja voi myös jakaa toisten ihmisten kanssa.

Kirjoittaja: Pia

Kommentit

Kirjoittanut Janne pian 43v
28.6.2024 klo 17:52
Minun autismi ekkoja ovat ravitsemus, psykologia, mielenterveysongelmat, vammaisuus, TikTok, YouTube, True Crime -videot, luonto, eläimet, kristinusko ja historia.
Kirjoittanut Jenni
9.8.2024 klo 15:50
Onpa kiva lukea teidän kokemuksistanne!

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.