Pia: Hyvää itsenäisyyspäivää!

Suomen itsenäisyyspäivä on 6. joulukuuta.

Suomi sai itsenäisyyden vuonna 1917. Tätä ennen Suomi oli ensin osa Ruotsia, sitten osa Venäjää.

Itsenäisyyspäivänä nostetaan Suomen lippu salkoon ja poltetaan kynttilöitä.

Itsenäisyyspäivänä myös järjestetään erilaisia kulkueita.

Itsenäisyyspäivänä pidetään Presidentin linnassa juhlavastaanotto. Juhlissa aluksi kätellään presidenttiparia. Sitten kahvitellaan, kuunnellaan orkesterin soittamaa musiikkia ja tanssitaan.

Itsenäisyyspäivän juhlia voi seurata televisiosta. Monet katsojat esimerkiksi kommentoivat vieraiden juhla-asuja.

Me voimme kiittää sotaveteraaneja siitä, että maamme on pysynyt itsenäisenä itsenäistymisen jälkeen.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Pia

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
6.12.2024 klo 18:54
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Kirjoittanut Eeva liisa
9.12.2024 klo 08:54
Tosi hyvä kirjoitus, kiitos Pia. Mukavaa Joulun odotusta sinulle!

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.