Pia: Uusia alkuja
Syksy on uusien alkujen aikaa.
Ehkä päivä- tai työtoiminta jatkuu ja edessä on uusia tehtäviä ja uusien taitojen opettelua. Ehkä myös uusia kavereita ja ohjaajia.
Ehkä koulu tai opiskelu alkaa tai jatkuu. Ehkä syksy tuo tullessaan myös uusia kavereita tai opettajia.
Ehkä on tuetun työn aika tai palkkatyön. Ehkä syksy tuo tullessaan myös uusia työkavereita ja uusia työtehtäviä.
Uuden kohtaaminen voi herättää monenlaisia tunteita, kuten jännitystä, pelkoa, innostusta, iloa ja toiveikkuutta.
Tunnetaitoja voi opetella vaikka lähi-ihmisten kanssa. Miltä tunteet tuntuvat? Mitä ajatuksia ne herättävät?
Varsinkin autismikirjolaisille siirtymä uuteen voi olla haasteellista.
Minun tavoitteeni syksyn alkaessa on suoritustason nosto sosiaalisissa yhteyksissä.
Jatkan sellonsoittoa musiikkiopistossa. Yritän löytää uudenlaista yhteistyötä autismikäsitysten ja käytäntöjen kehittelyssä.
Saa nähdä, miten tavoitteet toteutuvat. Aina kannattaa kuitenkin yrittää. Aina voi oppia jotain uutta.
Tsemppiä syksyn uusien haasteiden kanssa!
Kirjoittaja: Pia
Kommentoi