Purjehtimassa, osa 5

Hei, olen Kimmo.

Olin järjestämässä Erityisliikkujien purjehduspäivää elokuussa Oulussa.

Olen ollut elämässä monessa mukana. Olen osallistunut urheiluseurojen toimintaan ja järjestötyöhön.

Olen vaikuttanut vammaisten ihmisten hyväksi elämyksissä ja Oulun kaupungin vammaisneuvostossa.

Purjehduksen innoitus tuli, kun osallistuin vammaisille järjestettyyn purjehdusleiriin Hailuodon Marjaniemessä. Leirin järjesti Oulun merenkävijät.

Päätin, että jos pystyn purjehtimaan 2.4 mR veneellä, niin alan harrastaa kyseisellä luokalla.

Seuraavana vuonna ostin oman veneen Kokkolasta. Samana kesänä oli purjehduksen SM-kisat. Siitä alkoi harrastukseni.

Perustimme vammaispurjehduksen jaoksen merenkävijöiden alaisuuteen. Meitä oli alkuun innokkaita toimijoita. Vuosien varrella jäinkin yksin vetämään, joten toiminta kuihtui pois.

Aktiivinen kilpapurjehdus on ollut usean vuoden suvantovaiheessa. Kilpavene on vielä ja varusteet.

En ole ollut pois purjehdusharrastuksesta. Olen ollut isommassa veneluokassa miehistön jäsenenä. On ollut hieno kokemus päästä näkemään, mitä kaikkea isoihin purjeveneisiin mahtuu.

Olen ollut innokas olemaan mukana vammaisille järjestettävissä tapahtumissa. Olen näyttänyt, että vaikeavammaisuudesta huolimatta purjehdus on mahdollista kaikille.

Erityisliikkujien purjehduspäivän pääjärjestäjät olivat

  • Suomen Purjehdus- ja veneily ry
  • Vammaispurjehdusjaosto
  • Paralympia komitea
  • Oulun Työväen Pursiseura
  • Selkäyhdistys
  • Oulun kaupungin erityisliikunta.

Kirjoittaja: Kimmo Rundström

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.