Runojen kirjoittamisesta

Nainen kirjoittaa muistikirjaan.

Olen Pia. Olen autisti ja tykkään kirjoittaa runoja.

Runot ovat mielestäni hyvä tapa ilmaista itseään ja omia ajatuksia lyhyessä muodossa.

Minä kirjoitan usein siitä, mitä aistin ympäristöstä eli mitä vaikkapa kuulen tai näen.

Kirjoitan myös siitä, mitä tapahtuu. Kirjoitan esimerkiksi vuodenaikojen vaihtelusta ja omista tekemisistä, kuten retkestä tai juhlista.

Runoissa voi kirjoittaa myös tunteista. Voi esimerkiksi miettiä, mistä on iloinen tai surullinen.

Runoissa voi kirjoittaa myös omista ajatuksista ja mielipiteistä.

Mitä mieltä sinä olet esimerkiksi vammaisten yhdenvertaisuudesta?

Runoissa voi kertoa myös omia kokemuksia.

Miten esimerkiksi sinun lomasi sujui?

Runoista voi sitten keskustella runojen lukijoiden kanssa. Yhdessä voi miettiä, mitä tunteita ja ajatuksia runosta syntyy.

Runot ovat hyvä keino tuoda omia näkökulmia esille ja jakaa niitä toisten kanssa.

Kirjoittaja: Pia

Lue Pian ja muiden Vernerin käyttäjien runoja

Kommentit

Kirjoittanut
17.2.2023 klo 16:30
Hyvä idea kirjoittaa runoja.
Kirjoittanut Hiltsu
17.2.2023 klo 16:30
Hyvä idea kirjoittaa runoja.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.