Runot

Kirjoita runo ja lähetä se meille!

Julkaisemme runoja tällä sivulla ja sosiaalisessa mediassa.

Alta voit lukea neljä uusinta runoa.

Muuttomatka

Sääksien pesässä
alkaa olla jo hiljaista,
kun poikaset ovat oppineet
lentämään.

Ilma on jo kirpeä aamuisin,
pian tulee ruska ja
lintujen muuttomatka,
Afrikkaan kai,
alkaa.

Minun muuttomatkani
on ehkä pidempi:
ihmisen matka
toisen luo.

Kirjoittaja: Pia

Ymmärrän

Olen miettinyt tarkkaan,
mitä sanon.
Mutta kun kerron asiani,
vastassa on
ymmärtämättömyyden muuri.

Jään miettimään, miksi.

Luultavasti siksi,
että on joskus vaikea
ymmärtää
toisen näkökulmaa.
Samalla empatia ehkä katoaa.

Tarvitaan enemmän
toisen rakastamista
samalla itseään rakastaen.

Oma näkökulma,
toisen näkökulma,
valtavasti empatiaa
että viestit
menisivät perille –
molempiin suuntiin.

Kirjoittaja: PH

Helteellä

Tuuletin pauhaa.
Vichyä kuluu.
Kuumat oltavat.

Aurinkorasvaa
korkealla suojakertoimella
ettei palaisi.
Tosin ulkoilu
UV-indeksin mukaan
varhain aamulla
tai myöhemmin illalla.

Ajattelutyö
ja kotityöt
hellejaksamisen ehdoilla.

Koko talven odotettu kesä
on nyt täällä.
Mutta tämä hellejaksaminen
käy kyllä työstä!

Kirjoittaja: PH

Kesä

Hmmm….

Lämpötila 20 astetta
auringossa,
ilmassa tuomen kukkien tuoksu.

Jäätelökioski on avattu,
mansikat myynnissä torilla.

On siis KESÄ!

T-paita, shortsit, sandaalit,
aurinkovoide –
kesävarustus käyttöön
ja luontoon!

Kirjoittaja: PH