Runot

Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden kirjoittamia runoja.

Runot on jaettu eri aiheisiin. Aiheet on listattu sivun oikeassa laidassa. Valitse listasta aihe ja pääset selaamaan runoja.

Alla näet neljä uusinta Verneriin lähetettyä runoa.

Koronaruno

Korona maailmalta saapui nyt Suomeen,
muista välimatka kaupoissa ja kaduilla
kädet sä pese hyvin,
montakertaa,
päivässä,
ole ulkona lenkillä.

Nimimerkki: Mie vaan

Wirwon warwon

Wirwon warwon ja warpaita tallon,
eikun virvon varvon,
kumaran ketterästi,
ja kiitän,
kevään, kesän tuloa,
riemukkaita hetkiä,
kesäretkiä.

Nimimerkki: Wirwon

Pääsiäinen

Jo lähestyy, pajunkissat, koristeeksi, pöydälle, maljakkoon,
ne on somia, eiks, jee, koristeita.

Nimimerkki: Pääsiäinen

Talviruno

Runo talvinen,
lumisateineen,
tuulineen,
oi se virkistää kulkijaa,
kun vaan,
hyvin on pukeutunut lenkille.

Nimimerkki: Talvipläjäys