Runot
Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden kirjoittamia runoja.
Runot on jaettu eri aiheisiin. Aiheet on listattu sivun oikeassa laidassa. Valitse listasta aihe ja pääset selaamaan runoja.
Alla näet neljä uusinta Verneriin lähetettyä runoa.
Allekirjoita
Pelkään.
Saanko kirjoittaa näitä
sanoja syviä, itsekkäitä.
Kuvailla taivaita pilvekkäitä.
Sanoa asioita minulle mielekkäitä.
Tartun kynään ja nimeni rustaan.
Kun olen sanani sanonut katoan usvaan.
Unettomuuden kuiluun mustaan.
Jos joku kirjani huolii ja minut lukee,
istuttaa tuoliin ja vaatteisiin puhtaisiin pukee.
Siistii mustetahrat käsistä näistä.
Nostaa minut pois järven hyisistä jäistä.
Olen itsekäs.
Tahdon vain itseni puhua.
Olen hullu joka kestä ei huhuja.
Kirjoitan, olenhan kömpelö puhuja.
Älä minun kimppuuni käy.
Olen ihmisenä yksin ei turvaa näy.
Lue sanani ja niitä mieti.
Sillä sanoissa lepää tämän kirjailijan mieli.
Salassapitosopimus tässä sinulle.
Allekirjoita suojaksi minulle.
Kirjoittaja: Eetu Sneck
Talvinen runo
Nyt se talvikin koitti,
ulkoilua, reipasta oloa ja toimintaa,
kautta maan.
Olipa räiskettä vuoden vaihtuessa,
no sehän kuuluu juhlimisiin,
kun toi vuosi vaihtuu,
kun raketit lensi.
Milloinka keksitään,
hiljaisia raketteja.
Niinpä.
Nimimerkki: Okkali
Reviiri
Sosiaalinen etäisyys, käsipesu, maski, kupla, etäily, kotoilu.
Paljon uusia skeemoja, kun pyritään hallittuun rakennemuutokseen.
Autismiystävällisiä skeemoja,
ainakin sosiaalinen etäisyys ja kupla,
reviiriajattelua.
Nimimerkki: PH
Koronajuttu
On meille jo tuttu,
tää koronajuttu.
Joulua mä toivotan ja
uutta vuotta parempaa 2021.
Ja tuo korona saisi jo loppua.
Muista suojaus,
turvavälit,
pese kädet.
Lenkillä voi käydä,
maski naamansuojaksi.
Nimimerkki: Okkali