Hyvät tavat netissä

Lupasimme kirjoittaa hyvistä tavoista käyttäytyä netissä.

Hyvät tavat käyttäytyä netissä tunnetaan sanalla netiketti.

Meidän mielestämme tärkeimpiä asioita netiketissä ovat seuraavat:

Tärkeintä on, että netissä käyttäydytään kohteliaasti toisia kohtaan. Kohtelias ihminen kunnioittaa toisten mielipiteitä.

Asioista voi olla eri mieltä ja keskustella kuitenkin asiallisesti. Silloin ei tule väärinkäsityksiä tai riitaa.

Saman asian toistaminen useita kertoja ei ole asiallista keskustelua. Riittää, kun kertoo oman mielipiteensä yhden kerran.

Nainen käyttää kännykkää.

Meistä toinen tärkeä asia on se, että ketään ei saa kiusata netissä. Kiusaamisesta tulee paha mieli.

Netissä pitäisi kaikilla olla kivaa. Jos tulee kiusatuksi netissä, on tärkeää, että siitä voi kertoa jollekin läheiselle.

Mikä sinusta on tärkein asia muistaa hyvästä käyttäytymisestä netissä?

Seuraavaksi kirjoitamme lemmikki-instaliven tekemisestä.

Olisi mukava kuulla, mistä muista aiheista toivot meidän kirjoittavan.

Kirjoita toiveesi kommentteihin. Vastaamme kaikkiin kommentteihin.

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.