Vaikuttaminen

Vaikuttaminen on osa digihautomon toimintaa.

Vaikuttaminen on esimerkiksi sitä, että antaa toisille ihmisille lisää tietoa jostain itselle tärkeästä asiasta.

Digihautomossa me vaikutamme esimerkiksi tällä blogilla. Kerromme täällä omia ajatuksia, kokemuksia ja vinkkejä digimaailmasta.

Sinäkin voit vaikuttaa ja kertoa sinulle tärkeistä asioista. Voit kertoa omia kokemuksia ja ajatuksia esimerkiksi blogeissa tai somessa.

Nainen puhuu mikrofoniin ja hymyilee.

Heidi vaikuttaa diginä

Digihautomon Heidi haluaa jakaa omia kokemuksiaan vaikuttamisesta. Heidi kertoo, mitä tarvitaan silloin, kun vaikuttaa digilaitteiden avulla.

Minä vaikutan digilaitteiden avulla esimerkiksi omalla YouTube-kanavallani. Sen nimi on Erityisaikuisen elämää.

Tulevaisuudessa kanavalleni tulee videoiden lisäksi myös podcasteja.

Vaikutan myös kokemusvaikuttajana. Esimerkiksi Kehitysvammaliiton YouTube-sivulla on videoita, joissa kerron omista kokemuksistani.

Kännykkä, kuulokkeet ja mikrofoni.

Vaikuttamiseen tarvitaan rohkeutta ja tietoa siitä asiasta, johon haluaa vaikuttaa.

Pitää myös muistaa, että yhdellä kerralla ei yleensä tule täysin valmista.

Kun vaikuttaa digilaitteiden avulla, on hyvä osata käyttää esimerkiksi tietokoneen tai puhelimen kameraa.

Digilaitteiden avulla vaikuttaminen on helppoa.

Omia videoita ja podcasteja voi jakaa useassa paikassa. Silloin ne tavoittavat suuren yleisön.

Miten sinä voit vaikuttaa?

Keksitkö sinä asioita, joita haluat muuttaa vaikuttamalla? Miten voit vaikuttaa näihin asioihin?

Olisi myös mukava kuulla, mistä uusista aiheista toivot meidän kirjoittavan. Kirjoita toiveesi kommentteihin.

Vastaamme kaikkiin kommentteihin!

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.