Videoiminen on tapa vaikuttaa

Olemme oppineet Digihautomossa paljon vaikuttamisesta digivälineiden avulla.

Vaikuttamisen tarkoitus on muuttaa jotakin tai saada jokin asia säilymään ennallaan.

Yksi tapa vaikuttaa on kertoa oma mielipiteensä tai kokemuksensa somessa videoiden avulla.

Digihautomon Sandralle videointi on tärkeä tapa kertoa omasta arjestaan ja ajatuksistaan.

Sandra halusi jakaa sinulle omat kokemuksensa videoinnista.

Olen kuvannut videoita noin seitsemän vuotta. Ensimmäiset viisi vuotta kuvasin vain itselleni, en julkaissut videoitani missään.

Viimeiset kaksi vuotta olen julkaissut videoitani Arki digittää -hankkeen Instagramissa ja omilla Youtube-kanavillani.

Aloitin videokuvaamisen, koska halusin saada itselleni muistoja arjesta. Myöhemmin halusin jakaa omaa osaamistani toisille katsottavaksi.

Kuvaan videot omalla puhelimella ja muokkaan niitä joko tietokoneella tai tabletilla.

Kun aloitin kuvaamisen, en osannut muokata videoita. Opettelin muokkaamista vasta myöhemmin.

Kuvaan usein videoita itselleni tärkeistä asioista, kuten omasta harrastuksesta. Teen myös musiikkivideoita omista räpeistäni.

En aina tee videoihin käsikirjoitusta, mutta yleensä mietin vähän etukäteen, millaisia videoita haluan tehdä.

Parasta videokuvaamisessa on se, että voin näyttää oman käden jäljen.

Lisäksi kuvaamisessa voin koko ajan oppia uutta ja tehdä sitten parempia videoita.

Minusta kuka vain voi aloittaa videoitten kuvaamisen.

Aloittamiseen tarvitset vain omaa innostusta ja laitteen, millä voi kuvata.

Tässä tärkeimmät vinkit uudelle videokuvaajalle:

  • aloita rohkeasti
  • kuvaa niitä asioita, mitkä sinua kiinnostavat
  • muista, että harjoittelemalla kuvaamista tulee aina paremmaksi.

Oletko sinä kuvannut videoita? Mikä kuvaamisessa on sinusta parasta?

Olisi mukava kuulla myös, mistä aiheista toivot meidän kirjoittavan.

Kirjoita vastauksesi ja toiveesi kommentteihin. Vastaamme kaikkiin kommentteihin.

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
21.11.2023 klo 10:51
Ihania kokemuksia ja hyviä vinkkejä! Minusta videoiden kuvaamisessa on parasta muistot.
Kirjoittanut Ninnu
15.1.2024 klo 09:37
Videot ja niiden kuvaaminen on minulle vierasta. Toivoisin kirjoituksia vertaisryhmän perustamisesta, rohkeudesta ja siitä, että mistä saa voimaa ja energiaa löytää monipuolisia keinoja ryhmätilanteisiin.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.