Opin maastakäsittelyn

Nyt osaan ravin ja maastakäsittelyn.

Hevostahan ei käsitellä pelkästään selässä, vaan voi myös maasta käsitellä hevosta.

Seuraavaksi aletaan treenaamaan kevennyksiä.

Sitten kun osaan ravin kevennykset aletaan treenaamaan laukannostoa.

Kommentit

Kirjoittanut Poni tyttö
5.11.2020 klo 21:36
Moi Jotkut hevoset nostaa laukkaan helposti osa taas ei. Osa nostaa laukkaan helposti mutta siirtyy helposti raviin. Laukkaan voi nostaa joko ravista tai käynnistä. Jos nostaa sen ravista, ensin istutaan alas. Harjoitusravien aidan tai seinän puolinainen jalka hieman taakse ja kentän keskelle päin oleva jalka satulavyön kohdalle ja sillä painetaan hevosen kylkeen. Jos hevonen meinaa siirtyä raviin, se sisäpohje uudestaan. Kannattaa olla myös turvaliivi, kun kokeilee ensimmäistä kertaa laukkaa.
Kirjoittanut Jaakko
9.11.2020 klo 13:58
Mulle on sanottu, että mä en tarvitse välttämättä turvaliiviä. On mulla yksi turvaliivi, mutta se on järkyttävän painava. Mutta onhan se ihan hyvä olla. Pitää vaan hommata sellanen turvaliivi, joka ei ole paksu eikä painava vaan sopivan kokoinen. Mulla menee ravi todella hienosti. Seuraavaksi alan opettelemaan kevennyksiä ja sen jälkeen laukannostoa.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.