Pauliina ja Mira: Opiskelimme digitaitojen ohjaajiksi
Hei
Olemme Pauliina ja Mira Oulusta.
Osallistuimme Vertti-koulutukseen, jossa opiskelimme digitaitojen ohjaajiksi. Vertti on lyhenne vertaisverkkotukihenkilöstä. Vertti auttaa muita digiasioissa.
Vertti-koulutus on tarkoitettu kehitysvammaisille nuorille ja aikuisille ja se on vapaaehtoistyötä.
Koulutuksen järjesti Oulun Kehitysvammaisten Tukiyhdistyksen Verkko haltuun -hanke.
Ryhmä kokoontui viisi kertaa. Jokaisella kerralla oli oma aihe.
Aiheita olivat esimerkiksi
- erilaisten sovellusten lisääminen
- puhetoiminnan käyttö tekstiviestin kirjoittamisessa
- teamsin käyttö
- netin jakaminen esimerkiksi puhelimesta
- nettietiketti eli miten saa toimia netissä.
Koulutus oli mukava. Sieltä sai uusia kavereita. Moni osallistuja toivoi, että tapaamiskertoja olisi ollut enemmän.
Vertti-koulutus oli nyt ensimmäistä kertaa, mutta syksyllä on tulossa uusi ryhmä.
Toivomme, että uusiin koulutuksiin tulee mahdollisimman paljon osallistujia.
Digitaidot ovat tärkeitä kaikille.
Kirjoittajat: Pauliina ja Mira