Olet tässä:
 

Pia: Eli siis mitä…?

Autistina joudun käyttämään aikaa sen pohtimiseen, miten saan tietoa erilaisten tilanteiden toimintamalleista.

En aina ymmärrä asiayhteydestä, mitä jokin merkitsee käytännön tasolla.

Esimerkki:

Mitä Maisa-sovelluksen merkintä ”lääkärin konsultaatio” tarkoittaa? Soittaako lääkäri minulle? Viestiikö lääkäri Maisa-sovelluksen kautta? Vai jotakin muuta?

Useassa tilanteessa onkin hyödyllistä kysyä: Mitä asia tarkoittaa käytännössä?

Yksi kysymys, monta käyttöyhteyttä!

Peter Vermeulen näkee autismin kontekstisokeutena. Konteksti tarkoittaa asiayhteyttä.

Minusta osuvampi kuvaus autismin haasteista olisi toimintamallien sokeus.

Kirjoittaja: Pia

Kommentit
Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.