Olet tässä:
 

Pia: Kaikki tiet vievät Roomaan

On olemassa sanonta ”Kaikki tiet vievät Roomaan”. Se tarkoittaa, että kaikki tiet johtavat johonkin samaan lopputulokseen.

Näin on käynyt kohdallani.

Opiskelin yliopistossa ja suunnittelin työuraakin yliopistossa. Mutta syrjäydyin opintojen loppuvaiheessa autismini takia.

Tieni vei esimerkiksi kehitysvammaisten autistien päivätoimintaan ja myöhemmin monien vaiheiden jälkeen tänne Vernerin selkosivustolle.

Mutta ei hätää!

Olen palannut yliopistomaailman piiriin kokemuksia rikkaampana ja omaa reittiäni arvostavana.

Selkokieli on äidinkieleni ja se muistuttaa kovasti tutkijoiden selkeitä johtopäätöksiä tutkittavista asioista.

Mutta selkokieli on vielä paljon enemmän! Se kattaa koko elämän ja kaikenlaiset elämänalueet ja kokemukset.

Ehkä reitistäni on nyt hyötyä niin selkokielen kuin tutkimuksen suhteen!

Varsinkin autismin ja kielen tutkimisessa.

Selkokieli ja tutkimuksen kieli yrittävät molemmat löytää asioiden ytimen!

Kirjoittaja: Pia

Kommentit
Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.