Olet tässä:
 

Tervetuloa seuraamaan blogiani

Hei, olen Elina Jääskeläinen Hyvinkäältä!

Kirjoitan blogissani minulle tärkeistä asioista.

Kirjoitan esimerkiksi kävelystä, koska siitä on tullut tärkeä osa arkeani ja hyvinvointiani.

Kävelen lähes päivittäin, usein töistä kotiin. Olen huomannut, miten paljon liikkuminen vaikuttaa mielialaan, jaksamiseen ja koko päivään.

Jaan blogissa arkisia kävelyhetkiä. Jaan myös vinkkejä kaikille, jotka haluavat lisätä liikettä elämäänsä ilman suurta suorittamista.

Kävely on helppoa, ilmaista ja sopii ihan jokaiselle!

Työpäivien pienet seikkailut

Niinä päivinä, kun suuntaan toimintakeskukseen, aamut alkavat yleensä bussimatkalla. On mukavaa istahtaa hetkeksi ja antaa päivän käynnistyä rauhassa.

Bussissa voi katsella maisemia ja antaa ajatusten virrata ennen työpäivän alkua.

Iltapäivällä työpäivän jälkeen tunnelma on usein toinen. Silloin on ihana lähteä kävelemään kotiin. Reitti ei ole koskaan täysin sama, valitsen sen tunnelman mukaan.

Välillä haluan kulkea nopeimman matkan. Toisinaan kaipaan pidempää kierrosta. Ja sitten on niitä päiviä, kun kävely muuttuu pieneksi seikkailuksi.

Jos näen jonkin kiinnostavan yksityiskohdan, maiseman tai rakennuksen, jään ottamaan valokuvia. Yksi kuva johtaa toiseen, ja ennen kuin huomaankaan, aikaa on kulunut yli tunti.

Valokuvaaminen tekee kävelyistä erityisiä. Se saa huomaamaan asioita, jotka muuten menisivät ohi kiireessä.

Jokainen iltapäivän kotimatka voi olla erilainen: joskus rauhallinen, joskus innostava ja välillä jopa yllättävä. Se on minun tapani.

Suosittelen kävelyä kaikille. Jo muutaman minuutin ulkoilu voi tehdä ihmeitä mielelle ja keholle.

Kommentit
Kirjoittanut Jenni
Ihanaa, että aloitit bloggaamisen! Mäkin käyn kävelyllä joka päivä. Se piristää.
Kirjoittanut Satu Marika
Moi. Olen 56-vuotias transnainen Vaasasta ja tykkään pitää naisten vaatteita.
Kirjoittanut Kimmo
Käyn päivittäin kävelyllä ja kuuntelen äänikirjoja lenkillä.
Kirjoittanut Juuso
Moi Elina, mitä sinulle kuuluu?
Kirjoittanut Nimetön
Hyvinkää onkin hieno ulkoilukaupunki. Onneksi kohta päivä taas pitenee, pimeässä tihkusateessa ulkoilu vaatii kyllä tietynlaista masokistista asennetta. Vai mitä mieltä olet talviulkoilusta?
Kirjoittanut Opiskelija85
Moikka Elina, teet mielenkiintoisia blogikirjoituksia. Minäkin tykkään kävelystä.
Kirjoittanut Vau
Hyvä juttu
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.