Työ on minulle tärkeää

Työ on minulle erittäin tärkeää fyysisesti sekä henkisesti. Myös vastuullisuuden ja velvollisuuden mielessä.

Olen opiskellut peruskoulussa, Keskuspuistossa ja Diakoniaopistossa.

Olen ammatiltani kodinhuoltaja.

Olen tällä hetkellä työtön.

Olen ollut koulutusassistenttina Kehitysvammaliitossa.

Ennen Kehitysvammaliittoa työskentelin uimahallissa siivoojana ja työtoiminnan keittiössä.

Kehitysvammaliiton jälkeen olin hetken aikaa vanhusten hoitokodissa työharjoittelussa. Olisin voinut jatkaa samaa työtä avotyönä, mutta en halunnut avotyöhön.

Avotyö on hetkellisesti ihan ok, esimerkiksi työharjoittelun korvikkeena. Mutta ei pidempikestoisena.

Vasta myöhemmin kuulin, että palkkatukikin olisi ollut tuohon työhön mahdollista.

Hain Selkeästi meille -hankkeeseen, joka on Kehitysvammatuki 57:n ja Kehitysvammaliiton projekti. Sitä paikkaa en saanut.

Ovet ovat auki toiseenkin paikkaan. Väylä ry:llä olisi tarjota paikka sairaalaan, mutta poikkeusolot ovat nyt esteenä.

Tulevaisuudessa haluaisin tehdä jonkinlaista järjestötyötä, jossa pääsisin toteuttamaan itselleni tärkeitä arvoja:

  • ei ilmaistyötä vaan oikea palkka
  • työ, jossa on kaikki perusoikeudet.

Unelmani on olla esimerkkinä siitä, että meille kuuluvat samat oikeudet kuin muille.

Kommentit

Kirjoittanut Mika Memonen
9.10.2020 klo 21:15
Hei sinä Karoliina. Kun näen sinut tänään tässä lehtisivulla, minulle tuli suunnaton vaisto, että sinä olet se oikea nainen minulle. Minä tunnen sen sydämessäni.
Kirjoittanut lasse
14.12.2020 klo 17:40
Ihan. Jees
Kirjoittanut Mä vaan
29.12.2020 klo 22:37
Kyllä minusta tuettu työtoiminta voi olla ihan hyvä juttu myös pysyvästi. Matalapalkka-aloilla ei tienaa juurikaan enempää kuin tuetussa työtoiminnassa.
Kirjoittanut Baby
28.1.2021 klo 14:39
Toivon että saat mieleistäsi työtä. Olet tosi fiksu ihminen.
Kirjoittanut Napsu
9.4.2021 klo 17:41
Hyvä juttu, toivottavasti saat mieluisan työpaikan.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.