Kavereita jo pitkään
Helsinkiläinen Valtteri Knuutila löysi Vernerin kirjepalstalta kaverin.
Ollaan oltu kavereita jo pitkään
Ohjaaja suositteli minulle Vernerin kirjeenvaihtopalstaa. Laitoin kirjepalstalle ilmoituksen.
Tyttö näki sen siellä ja otti minuun yhteyttä sähköpostilla.
Ensin kirjoiteltiin, sitten vaihdettiin Instagramiin ja siellä vaihdettiin numerot.
Tavattiin tytön kanssa ensimmäisen kerran Helsingissä. Oli vähän jännittävää, vaikka oltiin kirjoiteltu netissä.
Nyt ollaan oltu kavereita jo pitkään. On käyty yhdessä esimerkiksi Lintsillä.
Välillä soitellaan, välillä kirjoitellaan. Olen käynyt tytön luona Raahessakin.
Minusta kirjeenvaihtopalsta on tärkeä palvelu, koska monilla nuorilla voi olla vaikeaa ihmissuhteissa. Kirjeenvaihto lisää nuorten mielen hyvinvointia.
Se on myös turvallinen palvelu. Samanlaisia pitäisi olla enemmän.
Tekstin toimitus: Jenni Sipilä, 2023