Talvi
Ihanaa talven aikaa
niin kuin taikaa.
Lunta saa tuiskuttaa
puiden huminaa kuulla saa.
Tuuli tuivertaa ja jää kantaa
pilkille kalastamaan näin kalaa saa.
Kun kesä saa, aurinkokin paistaa.
Hyvää talvea ja kesän ja
kevään odotusta.
Nimimerkki: ANNA
Talvi
Talvi saapui ajallaan, joulupukki pajallaan. Reipasta joulunodotusta Kerttu.
Vastaus:
Kiitos sitä samaa sinulle!
Talvi
Tykkään talvesta ja syksystä
ne ovat kivat vuodenajat.
Mulla on seitsemän tyttölasta
ja ne tykkää olla talvella paljon ulkona
niin kuin syksylläkin.
Ihan äitiinsä tulleet ja ihan äitinsä näköisiä.
Nimimerkki: Eerin
Talvi
Talvi on voih tavaton, näin on – vai mitä Kerttu?
Vastaus:
Kyllä, aivan tavaton on tämä talvi ollut erityisesti siksi, että Etelä-Suomessa on ollut niin vähän lunta ja paljon lämpimiä päiviä.
Talvi
Talven aikaan lunta valkoista,
maisemat kauniit,
jee, sanois pikkuoravatkin.
Tuolla jänö mäkeä laskee,
oho, puuhun törmäsi,
nousi ylös, jatkoi se menoaan,
selkäkin kenossa,
mihin lie ollu menossa.
Nimimerkki: Talvi