Aikuisviihde ja häpeä
Hei!
Onko aikuisviihteen katsominen hävettävää?
Välillä oon katsonut fantasiaa ja roolileikkiä.
Vaikka oon nuori aikuinen, niin välillä katsominen tekee levottomaksi ja hetken hävettää.
Oikeassa elämässä ihmisten kanssa en ole seksiä vielä kokenut tai löytänyt kumppania elämään. Se välillä harmittaa.
Miten voisi rajoittaa itseään ja onko ihmissuhdetta hyvä toivoa?
Vastaus
Hei
Ei aikuisviihteen katsomista tarvitse hävetä. Moni aikuinen katsoo välillä aikuisviihdettä.
Jos aikuisviihde on laillista, sen katsominen ei ole väärin.
On paljon aikuisia, jotka eivät ole löytäneet vielä kumppania tai kokeneet seksiä toisen ihmisen kanssa. Sitäkään ei tarvitse hävetä. Et ole yksin.
Kyllä ihmissuhdetta on hyvä toivoa.
Kumppania ei ole aina helppoa löytää. Se voi vaatia aikaa. Joskus kumppani voi löytyä ihan yllättäenkin.
Seksiä voi olla myös yksin ja silloin voi katsoa aikuisviihdettä, jos haluaa.
Jos aikuisviihteen katsominen ei häiritse muuta elämää, sen katsomista ei tarvitse rajoittaa.
Jos haluat vähentää katsomista, voit kokeilla esimerkiksi seuraavia asioita:
Mieti, missä tilanteissa katsot yleensä aikuisviihdettä. Oletko silloin esimerkiksi yksinäinen tai tylsistynyt?
Keksi näihin tilanteisiin jotain muuta mukavaa ja rentouttavaa tekemistä. Käy vaikka suihkussa, kävelyllä tai pelaa.
Päätä etukäteen, milloin et katso aikuisviihdettä. Tee silloin jotain muuta mukavaa.
Ole itsellesi lempeä. Muutokset tapahtuvat usein vähitellen.