E-pillerin oireista
Voiko Cemisiana pilleri aiheuttaa vauvakuumetta tai sen, että keho luulee olevansa raskaana. Kärsin välillä myös kuumista aalloista mikä johtuu pillereistä. Olen 32-vuotias, enkä normaalisti ole lainkaan kiinnostunut lapsista. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta.
Vastaus:
Ehkäisypillerit voivat vaikuttaa mieleen. Varsin yleisiä oireita ovat mielialavaihtelut ja herkistyminen. On mahdollista, että sinun herkistynyt mieli alkaa kaihota vauvaa. Jos epäilet raskauden mahdollisuutta, tee raskaustesti. Niitä saa ostettua apteekeista.
Jos nämä oireet häiritsevät sinua, käy juttelemassa lääkärisi kanssa. Voitte miettiä sopisiko joku toinen ehkäisypilleri sinulle paremmin.