Olet tässä:
 

Ehkäisy ja raskaaksi tuleminen

Kihlattuni haluaa lasta ja perheen mun kanssa. Minä en tule raskaaksi sen takia, kun minulla on hormonikierukka.

Mun kihlattuni ei ymmärrä asiaa. Kun hänen kanssaan harrastaa seksiä ja on yhdynnässä, hän luulee, että tulen raskaaksi.

Mikä neuvoksi, että kihlattuni tajuaa asian?

Vastaus

Hei

Olet siis kertonut kihlatullesi, että et voi tulla raskaaksi, koska käytät ehkäisyä?

Ehkäisy estää raskaaksi tulemisen.

Seteken sivuilla on selkokielistä ja kuvien tuettua tietoa ehkäisystä. Sivuilla kerrotaan myös hormonikierukasta. Voisitte tutustua sivuihin yhdessä kihlattusi kanssa.

Seteke: Raskauden ehkäisy

Jos kihlattusi on vaikea ymmärtää asiaa, voisitte jutella asiasta jonkun kolmannen henkilön kanssa. Esimerkiksi  ohjaajan tai terveydenhoitajan kanssa.

Tsemppiä!