Olet tässä:
 

Kondomin koko

Mistä tietää, että mikä on oikea kondomin koko, ettei ole liian pieni, eikä liian iso?

Vastaus

Hei

Jokainen penis on omanlaisensa. Myös kondomeja on erikokoisia ja erimuotoisia.

Löydät sinulle parhaiten sopivan kondomin, kun kokeilet erilaisia.

Sopiva kondomi

  • rullautuu peniksen päälle helposti
  • tuntuu napakalta, mutta ei purista
  • pysyy hyvin paikoillaan
  • ei rullaudu tai luiskahda pois peniksen päältä.

Jos kondomi on liian pieni, se puristaa ikävästi ja rullautuu helposti pois peniksen päältä.

Liian iso kondomi voi luiskahtaa pois peniksen päältä.

Ennen kondomin ostamista, mittaa peniksen ympärysmitta. Mittaa ympärysmitta mittanauhalla, kun penis on erektiossa.

Osta sitten kondomeja, joiden koko on hieman pienempi tai suunnilleen sama kuin peniksesi ympärysmitta.

Kondomin mitta lukee kondomipaketissa.

Voit pyytää apua kondomin ostamiseen esimerkiksi apteekista.