Kondomin laittaminen peniksen päälle

Voiko kondomin laittaa myös tällä tavalla: Vetää esinahan terskan taakse lepotilassa ja runkkaa peniksen kovaksi ja laittaa sitten kondomin peniksen päälle?

Kannattaako huolestua, vaikka esinahkaa ei voi liikuttaa erektiossa?

Ja olenko ymmärtänyt oikein, että esinahan liikkuvuus on erilaista erektiossa ja se kuuluu normaalin peniksen toimintaan?

Ja voiko esinahka myös vaihtaa väriä?

Vastaus

Hei

Kyllä kondomin voi laittaa myös niin kuin kuvailit.

Esinahan liikkuvuus on tosiaan erilaista erektiossa. Se kuuluu normaaliin peniksen toimintaan.

Esinahka voi myös tummua erektiossa.

Joskus esinahka voi olla kireä. Kireys ei haittaa mitään, jos se ei estä peniksen pitämistä puhtaana ja esimerkiksi itsensä tyydyttämistä.

Joskus esinahka voi liikkua terskan päällä paremmin, jos siihen laittaa perusvoidetta tai liukuvoidetta.

Esinahka voi venyä ajan kanssa.

Esinahkaa voi myös koittaa venytellä varovasti esimerkiksi suihkussa. Esinahkaa ei saa kuitenkaan liikuttaa väkisin.

Jos esinahka tai terska on kipeä, kannattaa käydä näyttämässä sitä lääkärissä.