Kondomin valinta

Hei

Minkä pituinen kondomi sopisi 12 cm pitkälle penikselle? Onko yleensä minkä mittaisia kondomeja?

Vastaus

Hei

Jokainen penis on omanlaisensa, siksi myös kondomeja on paljon erilaisia.

Kondomin valintaan vaikuttaa peniksen pituus, paksuus ja muoto.

Sopiva kondomi löytyy parhaiten kokeilemalla.

Sopivan kokoinen kondomi

  • tuntuu päällä hyvältä
  • pysyy paikallaan
  • ei rullaudu
  • ei purista
  • peittää koko peniksen.

Kondomin koko ilmoitetaan paketissa usein englanniksi. Esimerkiksi slim fit tarkoittaa kapeaa. Grande tarkoittaa suurta.

Pakkauksen kerrotaan usein myös kondomin muoto. Jotkut kondomit ovat koko pituudelta saman levyisiä. Toiset kondomit ovat terskan kohdalta leveämpiä. Tällainen kondomi voi tuntua hyvältä ja pysyä paikallaan paremmin, jos penis levenee kärkeä kohti.