Liian pienet kondomit
Kävin sukupuolitautitestissä, ja otin pari ilmaista kondomia, joita oli tyrkyllä. Kondomi oli niin pieni, että se puristi pippeliä ikävästi. Siemensyöksyn tulo suorastaan kuumotti tai kirveli.
Miksi noin pieniä kondomeja tarjotaan?
Pippelini ei ole keskimittaa paksumpi tai pitempi.
Vastaus
Hei
Hyvä juttu, että huolehdit seksuaaliterveydestäsi.
Kondomeja on eri kokoisia ja eri muotoisia, koska myös pippeleitä on erilaisia.
Kondomi ei saa olla liian väljä, mutta se ei saa myöskään puristaa liikaa. Kondomi ei saa rullautua pois paikaltaan. Kondomin pitää peittää koko pippeli.
Tärkeintä on, että kondomi pysyy peniksen päällä koko suuseksin tai yhdynnän ajan.
Jos ottamasi kondomi oli liian pieni, kokeile kokoa isompaa.
Kondomin koko ja muoto kerrotaan kondomin pakkauksessa.
Oikeanlaisen kondomin valintaan saa apua esimerkiksi apteekista.