Pissattaa melkein koko ajan
Hei seksuaalineuvoja!
Minua pissattaa melkein koko ajan. Voiko tällainen viitata johonkin sukupuolitautiin? Mitä jos olen oikeasti sairas?
Toisaalta olen nyt kesäretkellä, toisin sanoen leirintäalueella ja täällä ollessani olen joutunut juomaan paljon vettä.
Mielestäni tällainen “pissailu” ei kuitenkaan ole enää normaalia.
Vastaus
Hei!
Lisääntynyt pissailu voi tosiaan johtua siitä, että olet juonut tavallista enemmän vettä.
Lisääntynyt pissailu voi olla myös virtsatietulehduksen oire. Usein virtsatietulehduksessa pissaaminen myös kirvelee. Jos epäilet virtsatietulehdusta, ota yhteyttä terveysasemaan.
Lisääntynyt pissailu voi olla myös sukupuolitaudin eli seksitaudin oire.
Muita seksitaudin oireita voivat olla
- kirvely virtsatessa
- tavallisesta poikkeava vuoto virtsaputkesta tai emättimestä
- kutina, kirvely, näppylät, rakkulat tai haavaumat sukuelinten alueella
- alavatsakipu ja kuumeilu.
Jos olet ollut suojaamattomassa yhdynnässä, suosittelen käymään terveysasemalla sekstitautien testissä.
Yhdynnässä ja suuseksissä kannattaa käyttää ehkäisyä. Kondomi suojaa yhdynnässä seksitaudeilta ja raskaudelta. Suuseksissä kannattaa käyttää suuseksisuojaa.