Olet tässä:
 

Hiivatulehdus peniksessä

Paraneeko hiivatulehdus koskaan?

Vastaus

Hei

Hiivatulehdus hoidetaan lääkkeillä.

Hiivatulehdus saattaa kuitenkin uusiutua.

Jos sinulla on hiivatulehdus, varaa aika terveydenhoitajalle tai lääkärille.

Terveydenhoitajalta tai lääkäriltä saat ohjeet hiivatulehduksen hoitamiseen lääkkeillä. Saat myös neuvoja, miten voit ehkäistä uutta tulehdusta.

Näin ehkäiset hiivatulehdusta:

  • Käytä väljiä housuja.
  • Käytä väljiä, puuvillaisia alusvaatteita.
  • Puhdista penis säännöllisesti ja kuivaa se hyvin pesun jälkeen.
  • Älä pese penistä voimakkaasti hajustetulla saippualla tai suihkugeelillä.