Ihmiset ja seksi

Miksi ihmisillä ei ole kiima-aikoja kuten eläimillä? Erittäin harvat eläimet parittelevat vain huvikseen, sen sijaan ihminen voi harrastaa seksiä melkein milloin vain. Eikä eläimet varmastikaan harrasta itsetyydytystä tai ainakaan suuseksiä tai anaaliseksi kuten ihmiset.

Vastaus:

Ihmisellä ei ole yhtä selkeitä merkkejä kiima-ajasta kuin monilla eläimillä on. Nainen voi tulla raskaaksi vain, kun hänellä on ovulaatio. Ovulaatio tarkoittaa munasolun irtoamista kuukautiskierron aikana. Uusin tutkimus on todennut, että nainen tuoksuu miehestä paremmalta, kun naisella on ovulaatio. Seksillä on tärkeä rooli ihmisten parisuhteessa. Seksi pitää ihmisiä yhdessä.

Eläimet itse asiassa harrastavat myös itsetyydytystä ja suuseksiä. Esimerkiksi elefantin ja delfiinin on todettu harrastavan itsetyydytystä. Simpanssit voivat harrastaa suuseksiä.