Klitoriksen koko

Kuinka iso klitoris voi olla? Voiko se muistuttaa jopa pientä penistä?

Vastaus:

Klitoris eli häpykieli on osa naisen ulkoisia sukuelimiä.

Klitoriksesta on näkyvillä vain pieni osa. Suurin osa klitorista on piilossa.

Klitoriksen pituus voi olla noin 8 senttiä. Se voi siis olla yhtä pitkä kuin penis.

Jokainen klitoris ja penis on omanlaisensa. Klitoristen ja penisten koot vaihtelevat.

Lue lisää ihmisen kehosta Seksuaalisuudesta selkokielellä -sivuilta (seteke.fi)