Koska on liian vanha?

Minkä ikäisenä ihminen on liian vanha aloittamaan seksin muiden ihmisten kanssa?

Minä olen jo 39 eli enkö minä olekin jo liian vanha siihen?

Käsitykseni mukaan ihmiset aloittavat seksin keskenään alle 20-vuotiaana eli 20-25 vuotta nuorempina kuin minä olen.

Vastaus:

Hei

Ihminen ei ole koskaan liian vanha aloittamaan seksiä muiden kanssa, jos vain itse haluaa niin tehdä.

Seksuaalisuus on osa ihmistä läpi koko elämän.

Jokaisen ihmisen seksuaalisuus ja tavat harrastaa seksiä ovat yksilöllisiä. Ei ole mitään oikeaa ikää aloittaa seksiä muiden kanssa.

Tärkeintä on tutustua omaan seksuaalisuuteen rauhassa. Seksiä kannattaa harrastaa niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Myös toisten tunteita pitää toki kunnioittaa.

Jos haluat aloittaa seksin muiden kanssa nyt tai joskus myöhemmin, voit hyvin tehdä niin.

Voit lukea seksistä lisää Seteken sivuilta (seteke.fi)