Kumiallergia ja kondomit
Olen 38-vuotias nainen ja minulla on kumiallergia.
Onko kumiallergikoille ehkäisyä, joka suojaa miestä sukupuolitaudeilta? Ja minua myös?
En ole voinut antaa irtosuhteissa miehen laittaa kondomia, kun minulla on kumiallergia.
Vastaus:
Kondomi on ainoa ehkäisy, joka suojaa sinua ja miestä sukupuolitaudeilta. Kondomi suojaa myös raskaudelta. Siksi on todella tärkeä käyttää kondomia.
On olemassa paljon lateksittomia kondomeita, jotka sopivat myös kumiallergikolle. Sinun kannattaa hankkia tällaisia kondomeja valmiiksi.
Voit ostaa kondomeja esimerkiksi apteekista. Pyydä apua sopivan kondomin ostamiseen apteekin työntekijältä. Hän on tottunut auttamaan tällaisissa asioissa. Asiassa ei ole mitään hävettävää.