Kuvien lähettely
Moi
Olen 25-vuotias palvelukodissa asuva poika. Tykkään Messengerissä laittaa pippelistäni kuvia tytöille, mutta kerran yksi tyttö sanoi asiasta vanhemmille ja sain rangaistuksen. Oliko tämä oikein?
Vastaus:
Hei
Pippelikuvat ovat yksityisasia.
Jos haluat lähettää pippelikuvia, sinun pitää ensin kysyä lupa viestin saajalta. Jos et ole saanut lupaa etukäteen, et saa lähettää kuvia.
Pippelikuvan saaminen voi tuntua ahdistavalta ja loukkaavalta.
Pippelikuvan lähettäminen voi olla lain mukaan myös rikos. Se saattaa olla kunnianloukkaus, josta voi saada rangaistukseksi sakkoa.
Oli oikein, että tyttö kertoi sinun pippelikuvastasi vanhemmille. Jokaisella on oikeus kieltäytyä häiritsevistä viesteistä ja kuvista.
Miksi haluat lähettää kuvia pippelistäsi naisille?
Jos olet kiinnostunut naisesta, älä lähetä hänelle pippelikuvia. Pippelikuvat luultavasti pelästyttävät tai suututtavat hänet, eikä hän tahdo tutustua sinuun.
Jos siis haluat lähettää pippelikuvia, sinun pitää sopia asiasta etukäteen kuvan saajan kanssa. Yleensä tällaisia yksityisiä viestejä lähetellään vain tutun ihmisen kanssa.
On myös riski, että kuvan vastaanottaja näyttää kuvasi muille tai lähettää sen eteenpäin.
Lähetä tällaisia yksityisiä kuvia siis vain luotettavalle ihmiselle, joka on antanut luvan kuvien lähettämiseen.