Kysymykset ja vastaukset
Tälle sivulla on seksuaalineuvojan aikaisempia vastauksia. Kysymykset on jaettu eri aiheisiin. Valitse listasta sinua kiinnostava aihe.

Tälle sivulla on seksuaalineuvojan aikaisempia vastauksia. Kysymykset on jaettu eri aiheisiin. Valitse listasta sinua kiinnostava aihe.
Imettäminen kondomin kanssa
9.3.2026
Onko normaalia, että hetero on katsonut seksitreffit-ilmoituksista, kenelle miehelle voisi käydä munaa imettämässä tai ainakin kokeilemassa?
Jos laitan kondomin peniksen päälle, onko sitä turvallista imettää, kun ei toista miestä tunne? Tarttuvatko jotkut taudit kondomin läpi?
Vastaus
Hei
Tämä on ihan normaalia, jos haluat suuseksiä miehen kanssa.
Jos kondomia käytetään oikein koko suuseksin ajan, niin seksitautien riski on hyvin pieni ja suuseksi on turvallista.
Peräaukon hyväily sisäpuolelta
7.3.2026
Kannattaako lähteä nuolemaan tyttöystävän peräaukkoa sisäpuolelta ilman suojaa?
Vastaus
Hei
Peräaukkoa ei kannata nuolla ilman suuseksisuojaa.
Peräaukossa on bakteereja, jotka voivat tarttua suuseksissä.
Oikea järjestys kondomin laittamiseen
7.3.2026
Onko kondomi väärin laitettu, jos esinahan vetää lepotilassa terskan taakse ja runkkaa peniksen erektioon ja laittaa sitten vasta kondomin?
Olisiko hyvä ennen kondomin laittoa antaa peniksen nousta kunnolla erektioon, että se on täysin kova?
Vastaus
Hei
Kondomin voi laittaa juuri niin kuin kirjoitit.
Kondomi on helpoin rullata penikseen, joka on erektiossa. Silloin kondomi pysyy myös parhaiten paikallaan.
Taudin tarttuminen kondomin läpi
7.3.2026
Kun kaverit ovat ottaneet toisiltaan suihin kondomin kanssa, niin onko kondomin läpi voinut tarttua tauti?
Kondomi pysyi peniksen päällä koko suuseksin ajan ja laitettiin kondomi ohjeen mukaan.
Vastaus
Hei
Kondomi suojaa hyvin seksitaudeilta.
Jos kondomi oli ehjä ja pysyi koko suuseksin ajan peniksen päällä, riski saada seksitauti on erittäin pieni.
Lämmittävä liukuvoide
7.3.2026
Seksikauppa mainostaa liukuvoidetta, joka on erittäin lämmittävä ja varoittaa sen tehosta.
Onko voide niin voimakasta, että sitä ei voi käyttää? Eikö sitä voi hieroa penikseen ja klitorikseen?
Vastaus
Hei
Kyllä liukuvoidetta voi hieroa penikseen ja klitorikseen.
Voidetta kannattaa kokeilla ensin pieni määrä. Jos voide tuntuu liian lämmittävältä, se kannattaa huuhdella pois.
Peniksen koko
7.3.2026
Hei
Minulla on pieni penis. Haluaisin isomman peniksen.
Tykkäävätkö naiset isommasta peniksestä?
Vastaus
Hei
Jokaisen penis on omanlaisensa ja hyvä juuri sellaisena kuin on.
Peniksen koko vaikuttaa vain vähän sen toimintaan. Sen takia peniksen koolla ei useinkaan ole väliä naisille.
Suuseksiasento
7.3.2026
Onko outoa, että istuin eteisessä tuolissa ja kaveri imi munaa ennen lähtöä?
Tehtiinkö mitään väärää, kun annoin olla munan suussa siihen asti, että laukean?
Vastaus
Hei
Tämä ei ole outoa.
Ette tehneet mitään väärä, jos halusitte suuseksiä molemmat.
Seksitaudit tarttuvat myös suuseksissä. Kondomi suojaa seksitaudeilta.
Kostuminen ja yhdyntä
7.3.2026
Tuleeko pillu nuolemisella niin märäksi, että yhdyntä onnistuu ilman liukuvoidetta?
Vastaus
Hei
Jokainen seksikerta on omanlaisensa ja emättimen kostuminen on yksilöllistä.
Suuseksi voi lisätä kiihottumista. Kiihottuneena emätin yleensä kostuu. Eli emätin voi tulla suuseksistä niin märäksi, että yhdyntä onnistuu ilman liukuvoidetta.
Jos emätin tuntuu kuivalta, liukuvoide voi tehdä yhdynnästä mukavampaa.
Peppuseksi
7.3.2026
Mitä tarkoittaa peppuseksi?
Vastaus
Peppuseksi on sama asia kuin anaaliseksi.
Peppuseksissä peräaukkoon työnnetään sormi, penis tai seksiväline. Peppuseksiä on myös peräaukon hyväily ja nuoleminen.
Peppuseksistä voi nauttia yksin tai yhdessä kumppanin kanssa.
Tauko ja sperman määrä
6.3.2026
Kun pitää viikon taukoa runkkaamisesta, onko normaalia, että spermaa tulee ainakin täyden teelusikallisen verran?
Vastaus
Hei
Kyllä tämä on normaalia.
Jos tyydyttää itseään usein, spermaa tulee vähemmän. Jos pitää taukoa, spermaa tulee enemmän.