Olet tässä:
 

Kysymyksiä pyllyseksistä

  • Onko terveysturvallista nuolla hyvin pestyä pyllyreikää?
  • Kuinka kauan kestää, että nainen on valmis ottamaan peniksen sisään, ja mistä sen tietää?
  • Missä asennossa penis on kaikkein helpointa viedä pyllyyn?
  • Mitä pyllyssä tapahtuu sen jälkeen, kun penis on viety sinne?
  • Voiko koko peniksen työntää pyllyyn?
  • Voiko naiselta tulla pyllypieruja anaaliseksin aikana?

Vastaus

Hei

Anaaliseksi on tärkeää aloittaa rauhassa tutustumalla peräaukon alueeseen ja siihen, mikä tuntuu hyvältä.

Ennen yhdyntää kumppanin kanssa pitää jutella ja sopia yhdessä siitä, mitä anaaliseksissä tehdään. Omista toiveista ja tunteista kannattaa jutella rehellisesti.

Toisen tunteita ja toiveita pitää kuunnella ja kunnioittaa. Mitään sellaista ei saa tehdä, mikä sattuu tai mitä toinen ei halua.

Peräaukon puhdistamiseen riittää hyvä pesu vedellä. Jotkut tykkäävät tehdä myös suolihuuhtelua käsisuihkulla tai apteekin suolihuuhtelupussilla. Tämä ei ole kuitenkaan välttämätöntä anaaliseksiä varten.

Seksitaudeilta suojautuminen on tärkeää. Penis kannattaa suojata kondomilla.

Seksitaudit voivat tarttua myös peräaukon nuolemisessa. Suuseksisuoja suojaa seksitaudeilta.

Ennen peniksen viemistä peräaukkoon, peräaukko pitää rentouttaa. Peräaukon voi rentouttaa hyväilemällä, työntämällä sormea peräaukkoon tai työntämällä pientä dildoa peräaukkoon.

Peräaukon ympärille ja sinne työnnettäviin asioihin pitää levittää  runsaasti liukuvoidetta.

Peräaukkoon ei saa työntää mitään, mikä voi

  • vahingoittaa limakalvoja
  • rikkoutua
  • luiskahtaa suolen sisään kokonaan.

Dildossa ja anaalitapissa pitää olla päässä niin sanottu stoppari. Stoppari estää dildon tai anaalitapin liukumisen kokonaan suolen sisään.

Peniksen työntäminen peräaukkoon voi olla helpointa, kun nainen makaa kyljellään, jalat koukussa. Penis pitää työntää sisään varovasti ja hitaasti.

Peräaukon hyväilyyn ja rentouttamiseen kannattaa varata aikaa. Jos yhdyntä sattuu, se pitää keskeyttää.

Peniksen voi työntää sisään kokonaan, jos se tuntuu kumppanista hyvältä.

Pieruja tai ilmaa voi tulla peräaukosta, se on tavallista.

Anaaliseksissä kaikkein tärkeintä on

  • kondomin käyttö
  • liukuvoiteen käyttö
  • kumppanin kanssa keskustelu.

Mitään sellaista ei saa tehdä, mitä toinen ei halua. Mikään ei saa tuntua kummastakaan osapuolesta pahalta tai sattua.

Jos haluat lisää tietoa anaaliseksistä, voit ottaa yhteyttä seksuaaliterapeuttiin.