Miksi en laukea?

Kun joskus harrastan itsetyydyttää, olen kiihottunut ja lähellä laukeamista, niin miksi en kuitenkaan pysty laukeamaan? Entä onko vaarallista, jos penikseen sattuu kun tyydyttää itseään? Jos se sattuu, niin silloin en jatka sitä.

Vastaus:

Itsetyydytys ei aina johta laukeamiseen. Syitä voi olla monia. Oma rauha on hyvin tärkeä asia. On myös tärkeää, että itsetyydytys tuntuu hyvältä.

Onko peniksesi kipeä, kun itsetyydytät vai sattuuko siihen muutenkin? Jos penis kipeytyy itsetyydytyksen aikana, voi olla mahdollista, että olet liian kovakourainen. Jos kipua on muutenkin, voi peniksessä olla tulehdus. On hyvä käydä lääkärissä, jos epäilet tulehdusta.

Voit lukea lisää itsetyydytyksestä tästä linkistä (www.seteke.fi).

Miksi en laukea?

Olen mies ja olen nyt muutamana päivänä harrastanut itsetyydytystä, mikä on tuntunut hyvältä, mutta en saa siemensyöksyä. Vaikka itsetyydytys tuntuu hyvältä ja tuntuu, että se tulee, niin se ei tule. Miksi en laukea ja osaa rentoutua kunnolla? Yritän vain laueta mahdollisimman nopeasti ja sitten tunnelma on pilalla.

Vastaus:

Syynä voi olla esimerkiksi stressi, jotkut lääkkeet tai liiallinen alkoholin käyttö. Kertomasi mukaan sinulla saattaa olla asiasta jo paineita ja silloin laukeaminen vaikeutuu entisestään.

Ehkä voisit pitää taukoa jonkin aikaa ja yrittää sitten uudelleen. Jos ongelma jatkuu, kannattaa käydä lääkärissä. Joskus syynä siihen, että ei laukea, voi olla sairaus.