Minusta tuntuu, että olen sukupuoleton
Minusta tuntuu, että en ole nainen enkä mies, vaan olen ihminen ilman sukupuolta. Voiko sellainen ihminen olla, jolla ei ole mitään sukupuolta? Onko hän jonkun kolmannen sukupuolen edustaja? Että sukupuolia olisikin kolme: nainen, mies ja sukupuoleton tai vaikka vielä enemmän?
Vastaus:
Sinusta tuntuu, ettet ole kumpikaan, et nainen etkä mies. Aina kun ihminen syntyy, hänet määritellään joko mieheksi tai naiseksi.
Ihmiselle on tärkeää tietää kuka hän on. Tietää miten hän ilmaisee itseään ja miten pukeutuu. Ihmisellä on oikeus tuntea itsensä sukupuolettomaksi. Jos olet itse tyytyväinen elämääsi ja sinusta itsestäsi tuntuu hyvältä näin, kaikki on silloin ok.
Joskus vauvan synnyttyä hänestä ei voi sanoa kumpi hän on. Joskus päätetään, että vauva kasvatetaan tyttönä tai poikana. Aikuiseksi tultuaan hän saattaa tuntea, ettei olekaan sitä sukupuolta johon hänet on kasvatettu. Jos tämä asia mietityttää niin voit kysyä tästä enemmän. Jos haluat lisää tietoa, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen: info(at)intersukupuolisuus.fi.