Mitä yhdynnässä tapahtuu?

Mitä yhdynnässä tapahtuu, kun miehen pippeli on naisen sisällä?

Vastaus:

Hei

Yhdyntä on yksi tapa harrastaa seksiä. Yhdynnässä voi nauttia toisen ihmisen läheisyydestä ja kokea seksuaalista mielihyvää.

Yhdynnässä voi olla monella eri tavalla. Yksi tapa on mainitsemasi emätinyhdyntä. Emätinyhdynnässä mies liikuttelee penistä edestakaisin naisen emättimessä.

Ennen yhdyntää tarvitaan usein muunlaista läheisyyttä ja koskettelua kiihottumiseen. Kiihottuminen lisää seksuaalista nautintoa.

Kun ihminen kiihottuu, sukuelinten verenkierto lisääntyy. Tämä saa aikaan esimerkiksi peniksen jäykistymisen. Ja naisen sukuelinten turpoamisen ja kostumisen.

Pelkkä yhdyntä eli peniksen liikuttelu naisen emättimessä kestää tavallisesti muutamia minuutteja.

Jos tunnelma on hyvä ja turvallinen, yhdyntä voi päättyä orgasmiin ja siemensyöksyyn.

Lue lisää seksistä ja yhdynnästä Seksuaalisuudesta selkokielellä -sivuilta (www.seteke.fi)