Mitä yhdynnässä tapahtuu?

Miten seksissä se miehen pippeli menee sinne naisen pimppiin ja mitä sitten tehdään, kun se on siellä?

Miten pitkään sitä tehdään yhdellä kerralla?

En ole tehnyt seksiä, niin en tiedä.

Vastaus:

Seksiä voi olla monenlaista. Seksi voi olla esimerkiksi toisen koskettelua tai itsensä hyväilyä eli itsetyydytystä.

Yhdyntä on yksi tapa harrastaa seksiä.

Yhdyntää edeltää yleensä esileikki. Esileikissä keho ja mieli
valmistautuvat yhdyntään. Esileikki voi olla esimerkiksi suutelua ja hyväilyä.

Esileikissä kiihottuminen aiheuttaa miehelle erektion eli peniksen jäykistymisen. Naisen lantionpohjan lihaksisto rentoutuu ja emätin kostuu.

Yhdynnässä mies työntää peniksen naisen emättimeen eli pimppiin. Mies liikuttelee penistä naisen emättimessä rytmikkäästi edestakaisin.

Yhdyntä kestää tavallisesti muutamia minuutteja.

Voit lukea lisää seksistä ja yhdynnästä Seksuaalisuudesta selkokielellä -sivuilta (www.seteke.fi)