Esinahan kuivuminen

Onko totta, että runkkaaminen kuivattaa ihoa ja tämän takia hilseilee? Pitääkö minun vähentää runkkaamista vai käyttää kosteusvoidetta, kun runkkaan? Ja onko hyvä esinahkaa myös voidella?

Vastaus

Peniksen iho on herkkä ja kuivuu helposti.

Kuivumista voi aiheuttaa esimerkiksi

  • runsas itsetyydytys
  • liiallinen pesu
  • saippuan käyttö
  • hankaavat vaatteet
  • vaatteiden pesu- tai huuhteluaine.

Kuivaa ihoa voi hoitaa kevyellä ja hajusteettomalla perusvoiteella. Voit kysyä sopivaa voidetta apteekista.

Voit käyttää kevyttä ja hajusteetonta perusvoidetta myös runkatessa.

Penis kannattaa pestä kerran päivässä:

  • Vedä esinahka taakse.
  • Huuhtele penis vedellä.
  • Taputtele iho kuivaksi pyyhkeellä.
  • Levitä kolikon kokoinen määrä kevyttä perusvoidetta penikseen.