Esinahkan löystyminen
Onko normaalia, että esinahka tuntuu tiukalta erektiossa, kun se on terskan takana?
Sitä ei ole koskaan aikaisemmin vedetty taakse.
Pitäisikö minun vain tottua tuohon?
Seksityöntekijä veti kuitenkin esinahan taakse kondomia varten ja annoin hänen laittaa peniksen emättimeen.
Löystyykö esinahkani ajan myötä?
Vastaus
Hei
Esinahka löystyy yleensä murrosiässä.
Esinahka voi tuntua aikuisenakin tiukalta, kun se on terskan takana. Aina esinahkaa ei saa vedettyä terskan taakse.
Jos esinahka ei aiheuta sinulle erektiossa kipua ja saat pestyä peniksen hyvin, voit tosiaan totutella asiaan.
Penis kannattaa pestä päivittäin vedellä. Kun peset peniksen, vedä esinahka terskan taakse.
Jos esinahka on vaikea vetää kokonaan terskan taakse, vedä se siihen asti, mihin esinahka liikkuu helposti. Suihkuttele sitten penistä esinahan alta.
Jos penis on kipeä, tulehtunut tai peseminen on vaikeaa, kannattaa käydä lääkärissä.