Lääkäri ja esinahan tarkastus
Kävin lääkärissä näyttämässä esinahkaa, kun se tuntuu tiukalta.
Lääkärin mukaan esinahka vetäytyy taakse hyvin.
Vedin esinahan takaisin terskan päälle. Olisiko pitänyt odottaa, että se itse palautuu terskan päälle?
Jostain syystä en uskalla itse vetää esinahkaa taakse, jos se jää jumiin?
Kuuluuko sen pysyä takana? Ja onko kyse tiukasta esinahasta?
Vastaus
Hei
Jos lääkäri tarkasti esinahan, sinun ei tarvitse olla asiasta huolissasi.
Voit vetää esinahan takaisin terskan päälle. Tai voit odottaa, että esinahka palautuu itsestään terskan päälle.
Sinun ei tarvitse pelätä esinahan vetämistä taakse. Se ei varmastikaan jää jumiin, koska lääkäri on tarkistanut esinahkasi.
Esinahka voi pysyä jonkin aikaa takana. Se on tavallista.
Lääkäri olisi kertonut sinulle, jos esinahkasi olisi liian tiukka. Sinun ei tarvitse olla asiasta huolissasi.